basenlisette-srilanka.reismee.nl

Eerste indrukken

Sorry voor dit lange verhaal...het is even doorbijten, maar we hebben in onze eerste 4 dagen een hoop te vertellen! Een aantal wijzen uit Alphen zeggen altijd dat de reis het leukst is.....één van die wijsneuzen krabbelt nu toch terug! Een kort vluchtje van 4 uur werd een hel door een constant huilend kindje van een jaar of 2. Normaal gesproken vast een fantastisch, leuk en schattig kindje met een handige moeder...nu toevallig ff niet:s Eenmaal in Colombo aangekomen gingen we opzoek naar het treinstation. Het main station was ongeveer een half uurtje met de taxi. De flapdrol taxichauffeur stopte na 1 km en liet ons weten dat de trein kapot zou zijn en dat hij ons ook wel naar Kandy kon brengen:s Mooi niet dus, we weten ondertussen hoe werkt en hebben hem na 5 min slap geouwehoer weten te overtuigen dat we gewoon naar het treinstation wilden. Tadaaaa, de trein reed natuurlijk gewoon en nog optijd ook! De NS kan er wat van leren. De treinreis was prachtig, we hadden een eersteklas kaartje en dus fantastisch uitzicht. Na 2,5 uur kwamen we aan in Kandy en hadden we onze eerste eerste ervaring in een TukTuk. Het hotel wat we geboekt hadden is precies wat we er van voorgesteld hadden, simpel en soort van schoon. Na een warm welkom zijn we meteen 2 uurtjes gaan slapen. Om half 2 ging de wekker waarna we heerlijk gelunched hebben in een lokaal restaurant uit de lonely planet. Later hebben we door de stad en een natuurpark gewandeld, hebben we niet zo heel lekker gegeten in het hotel en zijn we vroeg ons bedje ingekropen. Dag 2 ging de wekker om 7.30 omdat we een vol dagje voor de boeg hadden. We hebben een tuktuk tour langs alle lonely planets hotspots gedaan. We zijn gestart met het theemuseum, daarna hebben we gewandeld door de botanische tuinen en als 3de kwamen we langs een theefabriek waar we het hele thee productie proces gezien en vooral geroken hebben. Rond half 2 kwamen we aan in het olifantenweeshuis, waar we heel wat olifanten gezien en geaaid hebben. Dit weeshuis is ooit met goede bedoelingen gestart, maar het lijkt nu vooral een 'cash elephant'. Na het weeshuis hebben we gelunched in een straat waar kuddes olifanten doorheen hobbelden en na de lunch was het een uurtje rijden naar de temple of the Tooth Relic. Deze tempel is gebouwd voor de tand van Budda. De tand is meegenomen na de 'begrafenis' van Budda en heeft heel wat meegemaakt....blabla, zie wiki;) Om half 6 was het alweer tijd voor de vurige Kandy Dance en lekker eten bij een lokaal tentje genaamd moslim hotel. Weer bij het hotel aangekomen hebben we uren gepraat en gedronken met een Nederlander, een Abu Dhaab (aka disco moslim) en een uit sri lanka geadopteerde half Zweed half IJslander..... Vandaag zijn we om kwart voor 10 gewekt door de vrouw van het ontbijt...'madam, breakfast is almost over'. Vooral omdat ze zo aandrong hebben toch maar ff snel ons chillpak aangetrokken en ontbeten. Dankzij de ambitieuze trip van de dag ervoor hadden we geen plan de campagne meer, dus gingen we doen waar we het beste in zijn, eten, chillen en bierdrinken! Na een lekkere lunch heeft de TukTuk driver ons afgezet bij een ayurvedische spa voor een heerlijke massage waarna we Lion biertjes hebben gedronken in een semi chique etablissement (voormalig privé hoerenkast van hoge pief). Uiteraard hebben we daarna weer gegeten, maar dan is ons favoriete restaurant Devon. De devilled chicken, curry en wattalappan (onze vertaling: kokosmakroon pudding) zijn aanraders! We zitten nu onder het genot van een biertje dit verhaal te typen en onze reis voor morgen te plannen. Morgen gaan we met de bus naar Anuradhapura, dit ligt ten noorden van waar we nu zitten. In deze ancient city verblijven we minimaal 2 nachten, daarna zien we wel wel waar een vervoersmiddel ons brengt...

Ineke

Wat een relaxed avontuur: eten, chillen, bierdrinken. En wat zien jullie veel!
Heerlijk, geniet er maar van!

Jo

Klinkt goed! Goede reis verder en hou ons op de hoogte!

Tamara

Hi, wat een gave verhalen! Ben echt jaloers... Geniet ervan en ik blijf zeker meelezen. En Bas je afwezigheidsassistent is ingesteld en je hebt er gelijk Groupwise 8.0 bijgekregen (fijn hè zo'n collega ;))

Ellen

Wat een fijne foto's, mooie dingen maken jullie meteen al mee! En dit is pas het begin, sjonge!

Annette en Tom

De reis kan dan het leukst zijn maar ook gevaarlijk en misschien zijn die kwaliteiten voor jullie wel synoniemen.

Als moeder en vader moet we jullie er wel op wijzen de volgende keer toch alsjeblieft de antecedenten en het reisschema van jullie chauffeur te checken.

Met de opa's en zussen gaat het goed. Wij zijn aan het aftellen voor onze bescheiden reis binnen de EU.

Veel veilig reisplezier toegewenst.

folkert en janneke

leuke verhalen en foto's! Geniet maar lekker!