basenlisette-srilanka.reismee.nl

Bergje op, bergje af...

Ons geplan van de afgelopen dagen heeft ons van Sigiryia naar Arugam Bay geleid.....een flinke reis met een 2 daagse tussenstop in Nuwara Elia. De reis van Sigiryia naar Nuwara Elia bestond uit vele vervoersmiddelen, we hebben tuktuks, een local bus en een local trein van binnen gezien. Vooral de trein en bus waren een hele happening. De busreis duurde 3,5 uur en Bas denkt dat sardientjes in blik zich minder claustrofobisch voelen dan dat hij zich voelde, ik vond het nog wel meevallen, maar zat dan ook bij het raam. Ook de grappige muziek, hindoe posters, beeldjes en andere versieringen maakten een hoop goed....zelfs het kotsende jongetje en klotsende zweetoksels konden de pret niet drukken. De treinreis van Kandy naar Nuwara Elia duurde ongeveer 4 uur. Omdat we 2de klas wel prima vonden, hadden we veel duurdere 1ste klas kaartjes afgeslagen. Dit grapje kwam ons grappig genoeg duur te staan. In de propvolle trein stonden we met 10 man incl. bagage op 5m2. Omdat er in tussenliggende stations soms wat mensen uit moesten en we vriendjes hadden gemaakt met een leuke familie die 8 plaatsen had, kregen we gelukkig vrij snel één plaatsje. Het laatste uur hadden we zelfs 2 plaatjes weten te bemachtigen:) We hebben dus uiteindelijk nog wel echt kunnen genieten van 'de mooiste treinreis van Sri Lanka'. Aangekomen in het hoge en beduidend koudere Nuwara Elia (1890m), belanden we bij 'Eddie' in de taxi, hij brengt ons naar het hotel. Omdat we dit super de luxe hotel maar 1 nachtje hebben en wij graag 2 nachtjes willen blijven, rijden we nog even langs een erg leuk ander hotelletje om  de volgende nacht te reserveren.  Het koloniale hotel St. Andrews is heerlijk. We nemen eindelijk de langverwachte goede douche en slapen in een lekker bedje. De volgende ochtend hoeven we even helemaal niets, we ontbijten laat en uitgebreid en stappen pas na 12en het hotel uit. De middag staat vooral in het teken van het regelen van een chauffeur en een hotel in het drukke surfoord Arugam (ABay), Eddie helpt ons hier graag bij. Ook regelen we meteen alles voor ons bezoek aan Horton Plains. Na het regelen lopen we nog een rondje door Nuwara Elia (Little England) en het mooie Victoria park. Volgende ochtend staan we veel te vroeg op om Horton Plains te bezoeken en door te rijden naar ABay. Je moet voor een bezoek aan Horton Plains (2000m+) zo vroeg op om een clear view te hebben vanaf World's End, waar het niet dat het deze ochtend voor het eerste echt regende en mistig was:( Eenmaal aangekomen bij het park stopt een elk z'n hoofd door het autoraampje en zien we dat de mist flink wegtrekt. Wat een geluk! De wandeling van 3 uur brengt ons fenomenaal mooie uitzichten en mooie bijzondere natuur. Na de wandeling stappen we weer in de auto richting ABay. We stoppen voor een lekkere lunch in het stadje Ella en de chauffeur laat ons onderweg veel bijzondere dingen zien. Zo komen we wilde apen, buffels, pauwen en olifanten tegen....who needs a park! ABay is 1 straat vol met hippe surfbarretjes, restaurantjes en guesthouses. Omdat het hier hoogseizoen en dus propvol is, moesten we bij aankomst nog opzoek naar een kamer. Het eerste hotel waar we binnenlopen heeft zowaar een cabana, maar we kijken natuurlijk wel even verder. We zien veel hippe surf guesthouses voor dezelfde prijs, maar die zijn natuurlijk allemaal vol. Uiteindelijk nemen we genoegen met het blauw cabana'tje waar we nu best heel blij mee zijn...

Marcel en Jorien

Klinkt goed!! Even een update vanuit Tuinemollinos, 31graden hier, vol zon en we gaan nu op weg naar de Brederode om de brievenbus te legen.. Hopen dat we nog wat wilds tegenkomen onderweg!! Mensen, geniet ervan en blijf posten wij reizen een beetje mee :)

Dikke kus

Bas, vraag aan Marcel en Jorien

Klinkt aardig gek! Zijn jullie tijdens de wildsafari richting de Brederode toevallig nog een envelop van de Rabo tegen gekomen? Best aardige lui van de Rabo. Die prutsers blokkeren zonder overleg je rekening en sturen een nieuwe pas naar je huisadres. Ik hoop maar dat ze mijn (tijdelijk) verhuisbericht naar het zonnige Sri Lanka hebben ontvangen, zodat ik ergens deze vakantie misschien nog kan pinnen :s

PS. Ben ik blij dat ik een steenrijke beterehelft heb, waardoor alles toch nog goed gaat komen.

Marcel, antwoord aan bas

Had je geen pinnen buiten europa aangevraagd? :)..

Volgens mij zat er wel wat van de rabo bij. Moet ik hm doorsturen naar Unawatuna? Hoeveel postzegels is dat?..

Have fun! Grtzz