basenlisette-srilanka.reismee.nl

Beach and Wildlife

Heerlijk de Sri Lankaanse kust, het weinig doen en het lekkere eten, het duiken viel alleen een beetje tegen. Wij hebben twee duiken gemaakt voor de kust van Nilaveli, één wrakduik en een rotsduik. Bij beide duiken was het zicht best slecht, het water wat aan de koude kant (26 graden) en hebben we weinig bijzonders gezien. Wat wel erg grappig was, is dat ik voor de eerste keer kokkend over boord heb gehangen....zelfs na een reispilletje. Ook onderwater was ik nog misselijk door de stroming :( Bij de 2de duik was het gelukkig iets warmer en hadden weer beter zicht. We hebben besloten de volgende duiken pas weer in Malediven te doen, lekker warm met goed zicht en kleurige visjes...daar houden wij wel van. Wat ik nu ga vertellen gelooft niemand: we hebben fantastisch Italiaans gegeten in Uppuveli. Het restaurant is erg populair en na 5x gebeld te hebben in 3 dagen hadden we eindelijk een plekje! Met een lekkere fles rood, leuke sfeer, grappig italiaans koppel, caprese, bruchetta en heerlijke pasta hebben we een topavondje gehad. De volgende ochtend hebben we om half 7 de trein gepakt naar Sigiriya. Na een tuktuk+trein+trein+tuktuk trip van ongeveer 5 uur komen we aan bij ons volgende hotel. Verrassend genoeg, heeft het hotel maar 5 kamers en ziet het er erg leuk uit. We hebben zelfs een eigen 'huisje'. Die middag hadden we een trip naar de Lionrock gepland. Omdat er aangeraden werd pa na half 4 te gaan vanwege de hitte hebben we eerst wat rond het hotel gedwaald en zowaar een mooie eagle gespot. Toen we terugkwamen stond er een 4W drive voor een jeepsafari in Minneriya park klaar voor een ander stel. Eigenlijk hadden we bedacht dat we die safari de volgende dag wilde gaan doen....maar als we mee zouden kunnen.... Na een check met het andere stel en de 'organisatie', gingen we op weg voor een leuk totaalprijsje, iedereen blij:) Het Ierse stel van onze leeftijd was super gezellig en hebben we hele weg leuk gebabbeld en super veel mooie dieren gezien! In het park hebben we minimaal 100 olifanten, veel apen, buffels en mooie vogels mogen bewonderen. Echt fantastisch!! Buiten het park, maar wel in deze omgeving, hebben we ook heel wat andere exotische beesten gezien zoals flinke slangen, grote spinnen, krokodillen en een faraan! Na een gezellige nacht met nog meer beesten...een malle sander, torren, een kakkerlak en een aantal verschillende vliegende beesten in de klamboe (ik heb er uiteraard niets van gemerkt want Bas heeft me goed beschermd), zijn we alweer vroeg ons bedje uitgewekkerd. Om 8 uur zijn we een tuktuk ingesprongen voor een ritje naar de Lionrock. Deze enorme klim in de hitte is zeker een moeite waard, niet alleen om de super interessante historie, maar ook om het fenomenale uitzicht. Moe en vies van de 1000nogwat treden, gingen we weer terug naar het hotel om te douchen en onze zwemspullen te pakken. We hadden even snel uitgezocht wat het mooiste resort in de buurt was incl. wifi en zwembad, om lekker te lunchen, te zwemmen en te plannen voor de komende dagen....