basenlisette-srilanka.reismee.nl

Strand!

Door gebrek aan wifi dezer dagen, nu even snel een korte update vanaf een luxe resort waar we de hele middag en avond hebben gechilled. Gistermiddag zijn we aangekomen in Uppuveli, dit ligt aan de kust. Omdat er enkel een lokale bus ging, hebben we gekozen voor een auto met chauffeur. De A12 lag er niet heel fris bij, wij denken dat Dommel een stukje snelweg is vergeten, ....de rit van 120 km duurde 3,5 uur. Eenmaal aangekomen hebben er nog een uur rondjes gereden om een kamer te vinden, het is hier hoogseizoen dus bijna alles zat vol. Uiteindelijk hebben we een kamer met airco weten te regelen in een crappie hotel wat nu door een jonger stel langzamerhand wordt opgeknapt. Aan deze kust merk je de gevolgen van de tsunami en de oorlog nog flink. De kust daarentegen is zoals een kust hoort te zijn, parelwitte stranden, blauwe zee en palmbomen. Vanmorgen hebben we rondgetuktukt door Trincomalee. We hebben een Portugees/NL fort en en een hindoe tempel bekeken. De middag hebben we al chillend, zwemmend en etend doorgebracht in Chaaya Blue, het mooiste resort hier in de buurt. Omdat we 's avonds nog geen eetplannen hadden en de kookkunsten ons wel bevielen, hebben we een tafeltje aan het strand gereserveerd in 'the Crab'. Samen hebben we de specialiteit van de Chef besteld: Een krab in homemade curry. We hebben nog nooit zo hard gelachen onder het eten, wat een enorme knoeiboel!!!! Bas gooide de krab het halve restaurant door en ik heb nu nog steeds 'eau de crab' op..... Ons telefoontje werkt trouwens en hebben daarmee het duiken voor morgen op Pigeon Island geregeld (zelfde als St. Pancras?;)). Ook hebben we een hotel voor zondag en maandag geregeld in Sigiriya. Als mensen ons heel graag willen bellen zou de kunnen op dit nummer: 0094 771183567 (we hebben deze niet altijd mee)